Az interim manager kifejezéssel kapcsolatban nagyon sok félreértés él a hazai üzleti világban. Az alábbi rövid cikkben megpróbálom ezeket eloszlatni és tisztázni, hogy ki az az interim manager.

Az interim manager az a nagytudású és tapasztalt vezető, aki egy meghatározott időszakra egy külső, ún. átmeneti vezetőként vállalja menedzsment tudásának átadását, így azonnali megoldást nyújt egy üzleti problémára. Ez így elég egyszerűnek tűnik, de lássuk a részleteket.

Tudás és tapasztalat

A megfelelő interim manager rendelkezik mindazzal a szakmai tudással és tapasztalattal, amire az adott üzleti probléma megoldásához szükség van. Mindezt szinte azonnal a megbízó rendelkezésére is tudja bocsájtani. Azaz ha egy vállalatnál értékesítési területen van megoldandó feladat, oda olyan szakembert kell választani akinek ezen a területen releváns és valós tudása és gyakorlata van.

Az interim managerek alkalmazási területei szerteágazóak, szintem minden menedzsment feladatkör esetén alkalmazható külső szakember. Pont ez az egyik legnagyobb hozzáadott érték, amely elérhető az interim manager által, hogy egy adott problémát a legmegfelelőbb szakember old meg.

Természetesen a legtöbb interim manager nem csak egy területen vethető be. Jómagam is több egymással szoros kapcsolatban álló üzleti területen vállalok feladatokat. Rendszeresen segítem üzleti partnereimet értékesítési, vállalat vezetési vagy válságmenedzsment területeken, de IT rendszerfejlesztés esetén más szakemberre van szükség.

Meghatározott időszak

Az interim manager megbízása rendszerint határozott időre szól. Lehet az egy teljes project menedzselése vagy akár „csak” egy külső vélemény elkészítése. Így az 1 órától akár több évre is létrejöhet együttműködés egy vállalat és az adott szakember között.

A legtöbb esetben az interim manager nem a klasszikus „heti 5 nap, napi 8 órás” munkarendben látja el a feladatát, hanem rugalmasan, az adott helyzetnek megfelelően.

Átmeneti vezető

Az interim manager legtöbbször előre meghatározott időszakra vállal el egy feladatot, ha ez nem így van, akkor már nem beszélünk interim manager-ről. Azonban a feladatot azonnal átvevő szakember kerül be a szervezetbe, aki akár több évtizedes tudását és tapasztalatát használja a vállalat céljainak elérése érdekében.

Mi nem az interim manager

Az interim manager nem a „Szent Grál”. Többször kaptam már olyan megkeresést, hogy egy évek óta fennálló rendszerszintű vállalati problémát „oldjak meg” 1 óra alatt. Ez természetesen lehetetlen, ilyen megbízást egy felelősségteljes vezető nem vállal el.

Nem is egy Superman. Minden interim manager-nek megvannak azok a területek, ahol a legnagyobb hozzáadott értéket tudja nyújtani. Szintén gyakori probléma, hogy az adott szakembert több, egymástól nagyon különböző területen szeretné alkalmazni a megbízó. „Olyan jól sikerült az új IT rendszer bevezetés, nem ugranál be az üres HR vezetői posztra, csak pár hónapra?”

Amennyiben úgy érzed, hogy interim manager-re van szükséged, keress meg, örömmel segítek!

Translate »